Založ si blog

Porovnávací test populárnych slúchadiel do uší (in ear)

Tento rok som sa rozhodol kúpiť si nástupcu mojich starých, ale takmer nezničiteľných a pomerne dobrých slúchadiel Razer pro tone m100  (zvukovo takmer identické so Sennheiser CX300).

Všetky tu testované slúchadlá som skúšal na staršej ale stále dobrej zvukovej karte Echo Indigo IO, mobilnom telefóne HTC Desire S a niektoré aj na tablete Ipad 4, ktorý mal podľa mňa asi najlepší zvukový výstup.

Poznámka: Množstvo recenzií a porovnaní viac ako 250 slúchadiel do uší nájdete tu: http://www.head-fi.org/t/478568/multi-iem-review-267-iems-compared-fitear-to-go-334-added-12-16-12

1. Ultimate Ears (Logitech) Triple Fi 10

Ultimate Ears Triple Fi 10 som kúpil cez eBay za 172 EUR vrátane poštovného. Brúsil som si na ne zuby (uši) už niekoľko rokov. Prvé pocity boli mierne sklamanie.
Nepohodlné nosenie. V prípade spotených uší často vypadávali. Zvuk bol síce naozaj dobrý, ale jeho charakteristika je typu V, teda výraznejšie basy a výšky
a nevýrazné stredy. To by mi až tak nevadilo, ale neskôr som si uvedomil že majú veľmi slabé priestorové podanie a zvuk by mal pri dobrých priestorových
slúchadlách vychádzať viac z priestoru, alebo z hlavy. Tu bolo jasne cítiť že zvuk ide zo slúchadiel.
Trápil som sa s nimi nejaký mesiac a snažil som sa seba presvedčiť že sú špičkové a zvyknem si na ne. Nezvykol som si a navyše čas od času na ľavom slúchadle
nefungoval basový menič. Tieto slúchadlá majú vo vnútri až tri meniče – na výšky, stredy a basy. Alebo aby som bol presný, tak jeden na basy a jeden zdvojený
pre stredy a výšky.
Slúchadlu niekedy pomohlo keď som z neho vytiahol a znova zasunul výmenný káblik, alebo ich medzi slúchadlami prehodil.
Asi po 2 mesiacoch sa však basy definitívne stratili z ľavého slúchadla. Slúchadlá som reklamoval, ale keďže sa už v Európe nepredávanú, Logitech mi ponúkol vybrať si za zaplatenú cenu náhradu.

V podstate som bol veľmi rád že si môžem vybrať iné. Triple fi sa mi čím ďalej viac nepáčili. Okrem toho majú hrubý a nepoddajný kábel, ktorý sa krúti do všetkých smerov.

Zvuk 7,5/10. Mínus jeden bod kvôli slabej priestorovosti a mínus jeden bod pre absenciu stredov.
Pohodlie nosenia 6/10

2. Logitech Ultimate Ears 700

Prišli mi ako náhrada za Triple Fi. Ich oficiálna cena je do 149 EUR. Sú to dvojmeničové slúchadlá. Prvý dojem bol celkom dobrý. Slúchadlá sú asi tie najmenšie aké som kedy videl. Preto ľahko padnú aj do malých uší. Priestorovosť je na nich určite lepšia ako u Triple Fi. Výšky sú snáď ešte o čosi jasnejšie a čo je dôležité, výraznejšie sú aj stredy.
Rozmery však už napovedajú že basové podanie bude slabšie. Naozaj, basy sú o poznanie horšie ako u Triple Fi. Niektoré špecifické nízke frekvencie však myslím zvládajú celkom
dobre, niektoré veľmi zle. Na počúvanie elektronickej, rockovej, D&B a inej viac basovej hudby sa veľmi nehodia. Aj keď niekedy je to dosť špecifické od danej pesničky.

Ich rozmery a veľmi poddajný, mäkký a príjemný káblik spôsobili to že som si ich obľúbil.
Ich meniče sú údajne rovnaké ako sú použité v slúchadlách  Fischer Audio DBA-02 / Brainwavz B2. Rozmery a prevedenie týchto slúchadiel sú však odlišné od DBA-02 a preto sa to odrazilo aj na zvuku.
DBA-02 má kvôli väčším rozmerom vraj lepšie basy. UE 700 majú aj výraznejšiu sykavku (sybilance), ktora sa prejaví napríklad pri sopránových spevoch, vyslovení písmena s, alebo vysokých klavírnych tónoch.

Tieto slúchadlá sa hodia najmä na posluch jemnejších piesní, inštrumentálych skladieb, ale pomerne dobre si poradia aj s viacerými popovými pesničkami.
Chvíľu som rozmýšľal že kým sú nové tak ich predám a kúpim si nejaké univerzálnejšie, ale nakoniec som si ich nechal a som spokojný.

Zvuk 8,5/10 Mínus jeden bod pre absenciu basov.

Pohodlie nosenia 10/10

3. Sunrise Xcape

(70 EUR)

Pri hľadaní univerzálnejšej náhrady za UE 700 som zvažoval slúchadlá Sunrise Xcape a Sunrise Xcited. Zvažoval som aj Head-Direct (HiFiMan) RE-ZERO. Nakoniec som asi za 70 EUR z eBay kúpil Xcape lebo som na ne čítal veľmi dobré ohlasy. Vybral som si ich aj preto, lebo majú vraj lepšie basy ako Xcited.
Prvý test ma vôbec nenadchol. Mali byť po všetkých stránkach vyvážené s dobrým priestorovým podaním. Realita bola taká že priestorové podanie minimálne, basy veľmi slabé a výšky priemerné. Žiadny wow efekt sa nedostavil ako pri prvom teste UE 700. Snažil som sa ich aj „zahorieť“, ale žiadne výraznejšie zlepšenie som nepočul.
Bol som sklamaný a tak som ich skoro nové predal.

 

Zvuk 6/10 Zlá priestorovosť, slabšie basy, priemerné výšky. Celkový zvuk zastretý akoby cez ponožku 🙂
Pohodlie nosenia 9/10.

4. Razer Moray
(30 EUR)
Pri hľadaní basovejších slúchadiel som skúsil aj novší model od Razer. Prekvapenie sa však pri porovnaní s Razer pro tone m100 nekonalo. Neporovnal som ich priamo, ale nezdali
sa mi takmer vôbec lepšie. Výšky boli určite trocha iné a asi čistejšie, pretože pri pripojení na klavír a hraní vyšších tónov som v nich počul miernu sykavku. Basy sa mi však
nezdali vylepšené. Testoval som ich len pomerne krátko a rozhodol som sa ich vrátiť.

Zvuk 4/10. Priemerné slúchadlá vhodné k tomu na čo sú vyrobené – na hranie hier.
Pohodlie nosenia 9/10.

5. Sennheiser CX-300 II

Nástupca modelu CX-300 za cenu asi 35 EUR dodržal čo sľúbil. Vylepšené boli výšky pri dobrom a plnom podaní basov. Niektorí sa sťažujú že sú
až veľmi prebasované, ale myslím že nič tragické to nie je. Celkový dojem je vyvážený, ale zvukovo samozrejme nič prevratné.

Zvuk 5/10.
Pohodlie nosenia 9/10

 

 

 

6. SoundMagic E10

(35 EUR)

Náhodou som natrafil na tieto lacné čínske slúchadlá. Prvý dojem bol úžasný. Plné basy, na počudovanie jasné výšky a čo je pre mňa veľmi dôležité nadpriemerné
priestorové podanie. Zvuk už nevychádza zo slúchadiel, ale z hlavy a priestoru. Určite k dobrému priestorovému prejavu prispeli aj 2 malé odvzdušňovacie dierky na každom slúchadle.
Priamo som ich porovnával so slúchadlami Triple Fi 10 a musím povedať že zvukovo sú si neuveriteľne podobné. Nečakal som takú podobnosť. E10 majú zvukový priebeh krivky U. Teda podobný ako V u Triple Fi. Výraznejšie basy a výšky.

Určite, niektoré detaily a vyššie tóny sú lepšie počuteľné na Triple Fi, ale to si viac všimnete až s kvalitnejšou zvukovou kartou a kvalitnými nahrávkami.
Kvôli lepšiemu basovému podaniu boli vyrobené trocha širšie, takže sa nedajú zastrčiť hlboko do ucha ako som bol zvyknutý napríklad pri CX300, alebo Ultimate Ears. Zvykol som si na to veľmi rýchlo a nevadí mi to.
Oproti Triple Fi majú oveľa lepšie priestorové podanie a počúvanie priemerne kvalitných pesničiek na priemernom prehrávači je oveľa príjemnejšie. Pohodlie nosenia tiež. Niekedy ma až neuveriteľne prekvapia keď zaznie cinkot kdesi v

diaľke a ja mám chuť sa otočiť, lebo si myslím že zvuk vychádza odniekiaľ z vonku.

Za cenu 35 nie je čo riešiť a definitívne sa stali mojimi doplnkovými slúchadlami pre basovejšiu hudbu k UE 700. Dokonca ich počúvam častejšie ako UE 700.

Ďalší model od Soundmagic E30 má údajne ešte lepšie priestorové podanie, ale nekúpil som si ich kvôli tvaru. Z recenzií som sa však dozvedel že sa nosia príjemne. Tak niekedy snáď skúsim aj tie.

Zvuk 8,5/10. Aj keď im dávam rovnaké hodnotenie ako UE 700. Každé z týchto slúchadiel má dosť odlišný zukový prejav. U SoundMagic dominujú basy, priestorovosť, ale majú slabšie detaily. Pri UE 700 sú to zase veľmi detailné stredy a výšky. Nejeden audiofil sa zhrozí keď zbadá že ich hodnotím vyššie ako Triple Fi, ale je to môj subjektívny názor pri používaní s bežnými zdrojmi zvuku. Pri počúvaní na kvalitnejšom zdroji zvuku by dostali asi trocha menšie hodnotenie.

Pohodlie nosenia 8/10

 

 

# Ďalšie slúchadlá ktoré som zvažoval boli Beyerdynamic DTX 101 za cenu niečo cez 70 EUR, alebo MMX 101 s integrovaným mikrofónom. Z recenzií porovnania so SoundMagic E10 som sa dozvedel že sú o málo lepšie ako E10. Obával som sa však

že nebudú mať takú dobrú priestorovosť a preto som ich nakoniec ani neskúsil.

 

Samozrejme existuje mnoho dobrých in ear slúchadiel, ktoré by som chcel vyskúšať, ale nateraz som spokojný s  kombináciou UE 700 a SoundMagic E10. Nekonečného vyberania a skúšania mám už dosť.

 

Dodatok:

# Beyerdynamic DT770 pro 80 ohm
(Cena pomerne priaznivých 147 EUR)

Okrem in ear slúchadiel do uší (štuplov) som si kúpil aj mušlové slúchadlá Beyerdynamic DT 770 pro, 80 ohmovú verziu. Musím povedať že sú to veľmi dobré uzavreté slúchadlá, vyvážené po všetkých stranách.
Výšky, stredy, basy, aj priestorovosť bola pomerne dobrá.
Jedna vec mi na nich však troška vadila a to dosť agresívne basy, ktoré prechádzali až do miernej bolesti. Problém je však pravdepodobne preto, lebo sú uzavreté a tlak vzduchu pri basových tónoch nemá kam
unikať a tlačí viac na ucho.
Táto nepríjemnosť (možno viac moja subjektívna) sa dá vyriešiť vhodným nastavením ekvalizéru.
Ďalšia menšia nepríjemnosť bola, že po dlhšom počúvaní sa mi potili uši. Možno to bolo spôsobené aj trocha vyšším prítlakom slúchadiel.

Myslel som si že 80 ohmov by malo byť zvládnuteľné aj pre mobilný telefón. To je však na bežný mobil priveľa a aj keď pri nastavení maximálnej hlasitosti sa dá dospieť k priemernej hlasitosti zvuku, kvalita je značne degradovaná.
Lepšie by na tom mali byť prenosné mp3 prehrávače (napr. Cowon) ktoré majú obvykle lepší zosilňovač. Zatiaľ som to však neskúšal.

DT770 som po krátkom čase predal a začal som šetriť na model DT 880, alebo DT 990, pravdepodobne 250 ohmovú verziu, ktorú by ešte mohla zvládnuť moja zvuková karta.

Okrem Beyerdynamic som uvažoval aj o Sennheiser HD600, alebo HD660, ale zatiaľ som nemal možnosť si ich vyskúšať.

Zvuk 9/10

Pohodlie nosenia 8/10

 

# Sennheiser PX 100 II

(od 37 EUR)

Tieto lacné slúchadlá som si kúpil k elektronickému piánu a na občasné pripojenie k notebooku k filmom. Podľa recenzií mali byť lepšie ako Koss porta pro. Jediné čo som si všimol, bolo že
mali jasnejšie výšky, ktoré však napríklad pri klavírnych skladbách boli veľmi výrazné a prechádzali do „zvonenia“ a sykavky.
Preto sa nedoholi veľmi ani ku klavíru. Ku klavíru by asi boli vhodnejšie Porta pro. Vrátil som ich späť do obchodu do 7 dní.

 

Zvuk 5/10

Pohodlie nosenia 9/10

 

Hyperloop na Slovensku nikdy nebude

08.05.2017

Keď Hyperloop transportation oznámil že na Slovensku zakladá výskumno vývojovú pobočku a plánuje vybudovať trať medzi Bratislavou a Viedňou, potešil som sa. Ako som sa však dozvedal ďalšie informácie, vedel som že je to nereálne. Pri súčasnej ekonomicko technickej situácii vo svete, je vybudovanie Hyperloopu pre komernčné použitie nemožné. Do roku 2020 sa určite [...]

Krádež 50 000 podpisov petície proti hazardu na bratislavskom magistráte. Sme mafiánsky štát ?

30.08.2016

Dalo sa očakávať že „pro hazardná lobby“ vyvinie veľké úsilie a vynaloží milióny eur na to aby zastavila prijatie všeobecne záväzného nariadenia za zákaz herní a kasín v Bratislave. Bolo už takmer isté že hazardný biznis by v Bratislave prišiel od roku 2017 o príjmy vo výške stoviek miliónov eur. Uľavilo by sa mnohým rodinám, znížila by sa kriminalita, [...]

Prečo Číňania nakupujú vo veľkom v Európe a kedy príde ďalšia hospodárska kríza

02.04.2016

Po hospodársej kríze sa svet nepoučil a naďalej pokračoval s politikou menovej expanzie. Po USA začala aj Európska centrálna banka pumpovať do ekonomiky miliardy lacných peňazí. Ak by tak neurobila, bola by v nevýhode. Napokon sa pridala aj Čína a ďalšie krajiny. Každé pumpovanie lacných peňazí a výhody z toho plynúce (devalvácia meny, podpora exportu) sa dejú na úkor [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Daimonion

O ekonomike, spoločenských problémoch, medicíne, zdravej výžive, technike

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 277839x
Priemerná čítanosť článkov: 13230x

Autor blogu

Kategórie